Tindrande ögon hos barnen

Jag har länge funderat på att investera i ett barnkök att ha tillgängligt för de barn som kommer till oss och igår fyndade jag ett lekkök på köp & sälj för endast 500 kr. :)
 
Det tog en stund på morgonen innan barnen upptäckte paketet, de noterade dock att pakethögen under granen vuxit under natten.
 
 
Lillkille blev rädd då han såg paketet tomten lämnat och vågade inte riktigt vara med att öppna det.
 
 
Sen åt vi frukost, klädde osss fina och åkte till Jörgens farbror för att traditionsenligt bli bjudna på dopp i grytan och ett enkelt julbord, men med noga utvalda godsaker.
 
 
Varje år klurar Kalle och Helen ut en fin julgåva, i år var det deras mösslager som gavs bort på ett så fint sätt + en godispåse och en berättelse om vad takspån gjordes utav och användes till...
 
 
Vi åkte sen hem och färdigställde det sista med bla min grönkålssallad som jag och Emma påbörjade igår...
 
   
 
När vi kom till Mikael och Maria var det fokus på att hjälpa till med julmaten, ta hand om lilla Freja vilket alla ville hjälpa till med.
 
 
Sakta byggde vi upp ett fantastiskt julbord..
 
 
 
 
 
Så mycket gott vi åt!
 
 
Alla hade varit snälla i år måste ändå slutsatsen av julklappsberget som tomten kom och delade ut bli.
 
 
Jag är så tacksam att vi kan fira jul på det här kärleksfulla sättet, glad att mamma och Ulf även i år kunde tacka ja till att fira jul med oss då andra inbjudningar avsaknades.
 
Emma och Freja gillar varandra och myser gärna med varandra.
 
 
Så blev det tyvärr kväll och vi behövde åka hem...
 
 
 
Får önska er en fortsatt fin julhelg.
 
Kram.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0