Ensamfredag igen

Jag har varit sliten idag, låg trött och ledsen. Tredje natten på rad med aldeles för lite sömn. 
Maken som kom hem igår efter två bortanätter var trött och somnade redan 20.30 och jag kände väl min plikt att vänta till 22.00 med att natta tonåringarna.
Tyvärr respekterades inte det tysta läget och det blev tjafs tillslut där vid midnatt.
 
 
 
Maken skjutsade sonen och lillan nu på morgonen och jag kämpade länge lågaffektivt att väcka vår dotter och få henne till skolan, men med dåligt resultat. Skönt ändå i mammahjärtat att jag inte blev stressad.
Har vilat och sovit på soffan idag med ljudbok i öronen för att distrahera mig från att grubbla. 
 
Maken kom hem med fler utav de fina blå muggarna från Rörstrand och röda rosor till sin slitna fru.
 
 
 
Sen åkte han upp till Ammarnäs med Mikael.
 
De små har fått se ikapp lite adventskalender innan Bolibompa. Lite fredagsmys med salta pinnar som uppskattades.
 
 
 
Ser nu att jag behöver räta upp tavlorna på väggen! Ska göra det och se idol och mysa med mig själv i vanlig ordning.
 
Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0