En mysig söndag

Det är våran bröllopsdag idag. Sjutton år sedan vi gifte oss först och sen döpte vår son. Minns så väl prästens svar då Jörgen frågade om vi skulle ha dopet eller vigseln först? 
Prästens svar kom snabbt och med glimten i ögat. Vigseln, någon ordning får det väl lov att vara.
Förut var det ju skamligt att få barn innan man gift sig.
 
 
Maria sms oss och undrade om Rue fick komma och leka vilket de självklart fick. Vi åt lunch tillsammans och lilla Freja sov sig igenom hela besöket.
 
 
Lite senare kom mamma och Ulf och fikade med oss, då hade Maria och tjejerna hunnit åka hem.
Jag hjälpte mamma att skriva ut några papper så hon kan skicka in till Telia om att få börja med autogiro för att slippa 49 kr i faktureringsavgift per månad.
Fixade även att boka biljetter via datorn till en jubileumsspelning ett dansband har i april på Nordanå.
 
Liten blir stor och ville absolut knäppa skjortan själv vilket han fixade efter mycket pillrande och stor koncentration.
 
   
 
 
 
Middagen intogs på Solvik. Årets första julbord och mitt första där jag kände ovilja att äta så mycket.
 
Många "rödlistade" för mig livsmedel består ju ett julbord utav.
Kände ingen längtan av att stoppa i mig julskinka och prinskorvar, visst fuskade jag men hittade även bra mat för mig. De hade veganprinskorv och stekt tofu och goda sallader.
 
 
 
Småttingarna frossade från efterrättsbordet, ja vi andra också för den delen.
 
 
Jörgen och Mikael har varit i Ammarnäs i helgen igen och det räntar på med golvläggandet.
 
 
 
 
 
Kram.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0