Barnbarn, matlagning och gotter

 
Igår efter att Jörgen handlat klart hämtade han upp barnbarnen och tog med sig dem hem till oss. Vi hade lovat sen innan och jag har försökt hjälpa till så gott det gick mellan toabesök och matthet.
Är mycket bättre idag, men långt ifrån bra.
Jag och lilla Freja har sovit på soffan i natt och hon överraskade mig med att sova över sitt nattmål med råge. Först vid sju ville hon ha en liten snutt ur flaskan, nästa gång vid nio och tillsist resten vid halv elva.
 
 
Lisa som har kommit hem över jul gillar att hjälpa mig med att organisera i mina små kaoshörnor. Här sorterar hon mina udda sockor.
 
 
Efter barnbarnen lämnades igen har vi över 17 år ägnat den här dagen åt att fixa med julmaten och godsakerna.
Vi började med att göra köttbullar jag gjorde smeten och Jörgen trillade dem. Sen gjorde jag minipajer med grönkål.
 
 
Lisa har gjort chokladtryfflar med olika smaker och jag och Jörgen har gjort mat. Laxröra, tonfiskröra, brysselkål och rödbeta i ugn.
 
 
Avrundade kvällens stök i köket med knäckkokning och kakbak.
 
 
Kram.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0