Osynkade och vems ansvar?

Är trött, min vårtrötthet med depp är nu i full blom. Något jag har varje vår och som jag valt att leva med utan att ta medicin, vet ju att det går över någon gång innan sommaren står i full blom.
Men jag försöker tugga på med mina sysslor och ta ansvar för att det inte ska påverka min omgivning så mycket.
 
Vi har köpt ny kyl och frys som Jörgen hämtade hem i måndags men som vi installerade efter maten och när vi nattat de små tog min ork tvärslut och jag la mig på sängen och vilade. Hade dåligt samvete över att jag lämnade över på Jörgen att tömma de gamla skåpen och fylla de nya.
Men å andra sidan är det kanske tvärtom med samvete då han sover på morgonen och det nästan alltid är jag som väcker, klär på och får iväg fyra barn till skolan?
Vi är rätt så osynkade i våra sovvanor.
 
 
På tal om att få iväg till skolan så blev det tvärstopp i morse för båda tonåringarna.
Jag har svårt att hantera alla känslor som bubblar upp i mig då de stannar hemma från skolan utan solklar anledning.
Jag blir stressad över allt de missar och känner mig ansvarig för att de inte kommer sig iväg. Får dåligt samvete över all frånvaro och att vi inte sköter det här med skolplikten.
 
Lillan har varit hemma två dagar från förskolan då hon haft lite temp (37,4), mer för förskolans skull än för lillans egentligen.
Men idag kunde jag lämna henne där igen och sen åkte jag vidare till stan för att byta bilbarnstol uppe på soc.
 
Sen blev det shopping för hela slanten för lillan har vuxit och nästan varenda par byxor i hennes garderob är för små.
 
 
Även lillkille har vuxit, men än har han mycket kläder att välja på. Det blev ändå lite nytt till honom också, bl.a shorts som han behöver i maj och ullunderställ på halva priset som kommer att behövas nu till Påsk.
 
 
Jag handlar gärna barnkläder på H&M då de har bra priser och snygga kläder med roliga prints och mönster. Vill man ha kvalitet är Lindex och KappAhl bättre men just nu tycker jag att Cubus och H&M passar min smak bäst.
Dagens "bästa" blir reatröja från Cubus och röda tights från H&M.
 
 
Har nu städat ur lillans garderob och stoppat det som är för smått i en kasse till Rue. 
 
 
Ut med det gamla och in med det nya.
 
 
 
Dags att ta tag i mina sysslor igen innan middagen ska lagas.
Känns som om det här eviga plockandet av saker som hamnar på fel ställe bara ligger på mitt ansvar, särskilt de smås spridda leksaker och kläder.
 
Kram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0