Lagat mat

Dagarna rullar på. Igår söndag kretsade väl det mesta runt småttingarna och deras behov och rutiner.
Vi var ute och lekte före lunch och jag krattade bort alla småkvistar och barr som hamnat på vår uppfart.
 
 
Fyllde även på fåglarnas fröautomater.
 
 
I dag skjutsade jag lillan och sonen till skolan och då passade jag på att handla och fyndade då vissa proteiner med kort datum vilket i sin tur resulterade i att jag ställde mig vid spisen och lagade maträtt efter maträtt.
 
 
Köttfärsbiffar, ugnspannkaka, kycklingbitar att ha till sallad eller wook, rotfruktssoppa och en fläskstek.
 
 
Vi åt soppan till middag och jag gjorde västerbottensoststicks till den.
 
 
Tänker att nu har jag all mat tillagad inför Påsk då vi ska försöka ta oss till Ammarnäs.
 
 
Jag har försökt få tag på skolsköterskan idag då det känns som om vi blivit lite bortglömda ang utredningen runt Emma. Fredag den 8 februari hade jag och Jörgen en tid hos kuratorn som blev avbokad på grund av VAB, men sen har vi inte fått en ny tid.
Vi har ju rullat igång en kartläggning som ska leda till en utredning om vad som orsakar hennes höga frånvaro i skolan. Är det ångest eller är det en diagnos hon har? Eller vad beror det på att det tar tvärstopp ibland?
 
Jörgen har legat sjuk idag igen och på förskolan sa de att lillan hade haft lite förhöjd temp efter lunch, typ 37.7. Hoppas, hoppas att vi inte får en sjuksväng igen.
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0