Sätta upp mål och välja glädje

 
Om jag sover bra, äter bra och rör på mig så vet jag att det får mig att må bättre och jag orkar vara en mer positiv och glad Annica.
Inte mata min hjärna med negativa tankar och gnäll utan fokus på allt som är positivt. Mitt liv är ju bra och fint och jag har så mycket att glädjas åt.
Planera in olika roliga delmål i min livsresa, utflykter med barnen, middagsdejt med guben och kanske någon resa emellanåt.
 
 
 
När jag startade min roadtrip i morse så var det -7 grader och landskapet var frostigt och fint. 
På hemvägen handlade jag lite färskvaror och köpte nya svarta jeans till sonen för hans har blivit feltvättade.
 
Väl hemma igen dammsög jag och bäddade sängarna, tog emot ett besök för att få lite stödmaterial till leklära knutet till mina lånisar.
Lagade min lunch och åkte iväg på dagens andra roadtrip. Väl hemma igen tog jag vi emot ett annat jobbrelaterat besök.
 
Jag har haft en bra dag, varit i nuet och tänkt positivt om alla vardagssysslor istället för att tänka att det är tråkigt eller slitigt.
I morgon har jag planerat in en skogspromenad i mitt schema.
 
Kram.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0