Höstlov

Vi startade det här höstlovet med en tripp ner till Stockholm. Ser på gamla foton att det brukar vara så att jag eller vi passar på att åka ner till Johanna just under höstlovet.
 
 
Den här gången åkte vi hela familjen i en hyrd niositsig bil och jag är imponerad av hur bra timmarna i bil blev. Inget gnäll eller tjafs.
 
     
 
Blev inte så många kort tagna men massa fina minnen sparade i hjärtat ändå. 
Vi besökte IKEA på lördagen och åt lunch, sen delade vi upp oss i två ojämna lag och skickade ett lag på Leos lekland medans det andra laget bestående utav mig och Johanna shoppade garderobsinredning till deras källare och lite småsaker till mig.
 
På söndag åkte jag, Johanna och ungdomarna till Kista så ungdomarna fick shoppa lite. 
På kvällen tog jag Johanna till hjälp med att göra figurer till en doptårta som ska ätas senare i november.
 
 
Vilket kanonfint hus de har byggt! Kommer att bli så bra då det är helt färdigbyggt. Nu fattas det dörrfoder och lister på en del ställen och källaren har ganska många arbetstimmar kvar. Men Rom byggdes inte på en dag.
 
 
Vi bilade hem i måndags och var hemma på kvällen. Packade upp och eldade så vi fick upp värmen i huset, men jag behövde sova i ullsockar och fleecetröja ändå.
 
Tisdag och onsdag har jag tvättat, diskat, plockat och sorterat saker till sina rätta platser.
Påbörjat rens och storstäd av vissa kökslådor och skåpar.
 
 
Hunnit med att inviga trimmern jag fick i födelsedagspresent på Jhon.
 
 
Han blev nöjd.
 
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0