Stressad av skolfrånvaron

Sitter och surfar runt för att förstå det här med bokstavskombinationer och icke fungerande morgonrutiner och skolgång och kanske få ännu mera tips och trix för att behålla ett lugn inombords.
 

Hamnade på Cissi Wallins blogg http://blogg.mama.nu/cissiwallin/2016/04/18/en-morgon-med-adhd/
 
 
 
Jag har svårt att bemöta mina barn då de säger ja och sen inte kliver upp, jag kämpar varje dag med att behålla lugnet och inte bli irriterad och upprörd inombords. Det är en svår uppgift för mig att acceptera deras mindre bra val och inte känna mig misslyckad i min mammaroll samtidigt.
För då jag tillslut tappar tålamodet och blir irriterad så får jag verkligen mitt barn att känna sig misslyckat och det vill jag ju inte och så mår jag ännu sämre. Hatar när jag trasslar in mig i det här tänket och inte kommer mig ur det.
 
Bra tips här, tips som vi har jobbat med och fortfarande jobbar med.
 

Bättre förståelse för hur det kan vara i min familj och många andras familjer får man när man läser den här artikeln och kanske den här?
 
 
Hejhoppsansa, nu är det dags att göra något mera konkret än att grubbla!
 
Jo förresten, pratade med min chef igår och om ledigheten jag sökt helgen då maken blir femtio och hon kan tyvärr inte bevilja den.
Känner givetvis besvikelse, men förstår. Det är en stor knepighet att jobba som jourhem och "stå tom" för då är det svårt att planera framåt...
 
Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0