Studenten

Många firar studenten idag och i mitt Facebookflöde dök Lisa upp från då hon tog studenten 2012.
 
 
Grattis till dagens alla studenter! <3<3<3
 
Fullt upp för mig med att rodda med allt för att det ska flyta på nu när Jörgen och Mikael är i Ammarnäs och gör i ordning markberedningen för att vi ska kunna börja bygga grund till stugan till veckan. Observera att jag konstaterar bara att det lätt blir mycket då man är själv med fyra barn, jag gnäller inte!
Har haft underbar kvalitetstid med mitt barnbarn och att jag hade ett barn hemma och det andra skjutsades till skolan är väl bara petitesser i min vardag.
 
 
Rue och jag har haft det underbart medans mamma Maria har jobbat, men Rue blev överlycklig då Maria kom i afton.
 
 
Efter middagen blev jag tvungen att rusa iväg på ett möte och blev så positivt överraskad och glad att Emma och kompis hade plockatundanstädat tills jag kom hem. Underbart glad också över att finna fina nya vänner i min sysselsättning.
 
 
Det sker så mycket mindre trevligt bakom kulisserna ikring det som är min familj och ett samtal ikväll gjorde mig så ledsen för hens skull över hur en annan hen skyller allt på den första hen och därigenom spegelvänder allt i sitt huvud och blir den perfekta hen som finns på denna jord. Tragiskt då man backar trettiofem år bakåt i tiden och fastnar där. Hur är det möjligt att man inte tar bättre ansvar över sina egna val än det hen gör...?
 
Snuskigt obehagligt också någonstans om hur Karma och den röda tråden finner sin egen ände till slut...? Mitt jobb är intressant!
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0