Sommarlov och avslutsdagen

I går avslutades Pontus skoltid i Byske och det blev ett bra avslut för honom. Först examen i kyrkan, finklädd med slips och kostym.
 
 
Väl hemma igen gjorde jag lunch och serverade jordgubbar till efterrätt.
 
 
Försökte sen vila en stund då jag sovit lite för lite, men jag har svårt för att somna om sedan jag kommit igång.
 
Middagen fixade Jhon då det var hans matlagningsdag. Den här gången hade jag bestämt vad som skulle lagas då jag hittade ett intressant recept med fisk och majs. Smakade underbart och ska nog tillagas igen.
 
 
Pontus skulle äta i Byske som brukligt är för de som går ut nian. Skolan har ordnat ett bra och roligt alternativ för eleverna nere på "Badis". Niorna skulle vara där redan 18.00 och de övriga fick komma efter middagen vid 20.00 för lek och aktiviteter.
Jag skjutsade (via Jhons övningskörning) barnen till Byske och sen tog jag hem (via Jhons övningskörning) Emma vid midnatt.
Jörgen fick till uppgift vara med i en städgrupp och sen ta hem Pontus vid halv två då niorna hade en efterfest på skolområdet.
 
Efter några timmars sömn åkte jag och hämtade hem Rue vid halv sju i morse och har sen haft äran att busa med henne idag.
 
 
Jo förresten, höll på glömma att berätta att vi ganska akut har bytt ut vår varmvattenberedare idag då vi upptäckte att den börjat läcka. Tacksam för vår rörmockares snabba ommöblering i sitt schema för att kunna hjälpa oss. Han sa att risken är överhängande stor att ett litet hål plötsligt brister och blir ett stort hål.
 
 
Jag kallar honom vår rörmockare därför att han bor i byn och är den som hjälpt oss tidigare, men allt sker ju via hans arbetsgivares firma på ett helt okejsätt.
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0