Varje enskild individs mående

Vi är många i min familj. Familj har numera en lite annorlunda betydelse för mig än det hade förut!? Betydelsen för mig idag är nog då de som bor under mitt tak ser mig som mamma/mammafigur eller extramamma då tillhör de vår familj.
 
Det krävs egentligen inte så mycket av en om man vill bli en extramamma. Man bör dock kunna bjuda på sig själv och offra av sin tid och lyssna av barnets behov före sina egna behov. Ifall man fixar det så får man så mycket mer än man offrar! För mig är barn meningen med livet!
 
Baksidan är att tillfredställa allas önskemål och förutsättningar. Tre olika mjölksorter är vardag att försöka rymma i min kyl.
 
 
 
Den här veckan skulle egentligen starta intensivt och lediga minutrar räknas på en hand, men eftersom Rue var krasslig och mamma Maria valde att ta beslutet att vara hemma med sjukt barn så blev det genast mer fritid för mig.
Efter jag skjutsade lånis 1 och lånis 2 till sina sommarjobb fick jag sol/sov/ego/tid i solen i hela två timmar på förmiddagen, sen har jag skjutsat lånis 1 till teoriprov, fixat inköp och nyckelöverlämning till akutlåning av släp då det strulade med leveranserna till Ammarnäs och självaste stugbyggestarten där.
Sen handlade jag på hemvägen.
 
 
Vi kan om vi vill och inställningen till livet påverkar hur vi mår och går vidare, men minimänniskor, barn och ungdommar berikar mitt liv enormt.
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0