Behov av att förminska någon annan för att man själv har brister?

Jag har en person helt klart i min omgivning som behöver stärkas och som jag har full förståelse över varför hen behöver förminska mig och det jag vågar blotta här på bloggen, men definitivt också bara för att jag är jag!!
Tyvärr fattar inte hen min omsorg över hen....vilket slutar med att jag känner mig oerhört kränkt och sårad, för att jag har mina åsikter, för mitt liv, för mina svårigheter som hen aldrig ser i mitt liv, men som alltid finns i hens liv.
 
Sen finns det en person ytterligare som alltid kritiserar allt jag gör, lite lagom diskret och helt utan avsikt, men för mig supertydligt och väldigt sårande eftersom jag och det jag presterar alltid förminskas!
Till person nummer tvås försvar är att hen inte ser sitt mönster och är i starkt behov av egen bekräftelse.
 
Den tredje personen har brist på förmågor, men likt mig behov att få duga och vara viktig för någon/några och herregud vad du är viktig för mig och för minst en till! Älskar dig!
 
Vore det inte bättre om vi lyfter varandra och stärker varandra än att vi ska underminera och kritisera..?
 
Jag har i vart fall lyckats se 75 på vågen långt innan måndagsvägningen, heja mig till er som vill tycka det med mig!
Ni andra kan hålla tyst, kritisera inte mig just nu och min metod som bluff och svältmetod.... jag orkar inte höra din övertygelse om att det är fel väg ...
Snälla våga ge beröm och feedback istället..!?
 
 
 Kram.
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Så trist att personen/personer inte ser/tror på din ansträngning när du arbetat så hårt, men jag vet hur hårt du slitit för att nå hit och jag tycker du är så grymt bra!
Lyssna inte på dom som inte kan vara glad för din skull.
Kram

2018-02-10 @ 21:22:19
Postat av: AnnKatrin Magnusson

Heja dig fina kusin ❤

2018-02-11 @ 20:29:48
URL: http://heltrligttyckerjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0