Underbart avslappnat kaos

Tjoho, julen fortsätter och för mig handlar det om att få umgås och njuta. Johanna och Erik var lite krassliga igår, men så praktiskt att bli det då inga måsten finns och andra kan hjälpa till med barnen.
 
Jag och mina stora barn bjöd in farmor och farfar (Curt och Inger) på fika för att få umgås och uppdatera varandra om läget.
 
 
Sen kändes det som en mycket bra idé att middagen fick bestå utav pizzabuffé.
 
 
I natt kom också Johanna och Eriks fina vänner upp hit till Norrland för att få se vad Norrland har att erbjuda. Snö, skoter och ett helt annat tempo. De bor i Lisas lägenhet.
 
Den här dagen har varit helt ostrukturerad och massa barn och vuxna överallt, men alla har mått bra och alla har hjälpts åt. Härligt.
 
Jag och Lisa agerade buss till Emma och hennes kompisar in till stan och mellandagsrean. Blev några plagg till mig själv och det absolut bästa fyndet på ordinarie pris blev ett par vinterkängor till mig. Kuoma har lätta, vattenavvisande och varma barnskor som är så populära. De har utökat sitt sortiment och jag hittade en knytkänga med samma egenskaper. Så nöjd.
Fyndade också massa barnkläder till lillkille som har börjat gå upp en storlek...
 
Kanske jullunch hos Mikael och Maria imorgon, en tanke på bad, en tanke på Bodaborg och en tanke på mer uteaktiviteter innan de reser hem igen efter nyår.
 
Nyåret blir här och minst femton personer blir vi till trerättersmiddagen.
 
Kram.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0