Nu är det roliga slut

Vid 18 tiden åkte Jörgen till flygplatsen och återkommer först på fredag. Jobb och konferance i Malmö.
 
Vid 19 tiden vinkade jag hejdå till min dotter och hennes fina familj, tråkigt och ledsamt både för mig och Elton. Men det är okej att vara ledsen då man säger hejdå..
 
Hoppas att Johannas familj får sitt hus klart för inflyttning nu till nästa månadsskifte då Alma blir tre och vill ha kalas och att mormor ska komma.
 
Vad har vi då gjort de senaste två dagarna?
 
 
Jo umgåtts, lekt, pratat och bara njutit av nuet. Johanna styrde upp bakning av chokladbollar och alla fick hjälpa och vara med.
Jag har varit på lånis förskola och gjort avslut och hämtat igen kläder och teckningar då det blir skolstart nu till hösten.
Rensat ogräs, tvättat och lagat mat, myst med ost och kex och ett glas för mycket vin för mig. Blev ledsen över vuxen lånis beteende och mig själv och mitt hanterande av situationen.
Är inte helt lätt alla gånger att vara multimamma och "pleasa" alla, att faktiskt räcka till för alla hela tiden?
 
 
 
Det är svårt att vara den som ska släta ut och förstå, förklara, medla, förhandla, informera och fostra då några blir så små och själviska i diskussionen.
 
Var här och nu! Livet blir så mycket bättre då!
 
Kramis.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0