Ingen rast ingen ro

Tar mig en liten paus i alla förberedelser inför kalaset ikväll. Hade tänkt ha mer framförhållning och baka igår (blev skjuts av barn istället) och jag närde nog en liten förhoppning om att kanske någon hade kommit på idén att hjälpa mig med vissa förberedelser t.ex städning.
 
Den här måndagmorgonen blev tyvärr inte så bra den heller om jag jämför med alla måndagsmorgnar den här terminen, jag borde inte bli besviken jag är ju van vid det här laget, men jag hade lite mer hopp då det var min födelsedag att någon skulle tänka lite, lite extra på mig då.
 
Fördelen då det blir så här är att jag blir aldrig lika effektiv som då jag är på dåligt humör och jag drog igång bakningen direkt på morgonen.
 
       
 
Lilla lånekille ringde och grattade mig och ville komma och äta tårta hos Annica. Hade tänkt skippa tårta då jag bjuder på mat men kan ju inte låta lillkille bli besviken när han är så söt och kommer.
 

Hatar städningen efter bakning då det är mjöl och bunkar överallt men det är en härlig känsla då köket är städat.
 

Nu ska jag slänga mig i duschen och åka ner till stan med Pontus glasögon och kolla om det finns någon garanti kvar. Pontus har ett par nästan likadana bågar som vi köpte samtidigt som de trasiga som han nu får använda, för Pontus blev det här jobbigt då han inte gillar förändring.
 
Kram.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0