Dricka och råttor

Gillar inte det här med att ställa om klockan till vinter eller sommartid, men om jag ska gilla något av det så är det bättre att ställa klockan en timme bakåt som skedde inatt.
Jag klev upp halv åtta i dag och hann chilla med Tilde (TV4) i lugn och ro innan resten av familjen vaknade.
 
Har sedan varit igång med olika projekt som jag funderat länge på, speciell nu då jag var lite krasslig.
Började med att dra fram soffan i vardagsrummet för att jaga dammråttorna där och fortsatte med lite grundligare städning av soffan och kuddarna.
 

Fick lingon av mor och Ulf då jag fyllde år och de har retsamt stått ute på bron och hånat mig för att jag inte tar hand om dem, men idag tog jag tag i det och rörde till det i mitt kök då lingondricka tillverkades.
 

Blev ändå sex liter dricka som nu fyller kyl och frys ett tag.
 
 
Blev nästan en heldag i köket då jag passade på att förbereda middag samtidigt som drickan framställdes.
 

Hade sedan tidigare gjort en fläskstek som behövde en sås + att jag gjorde några köttfärsbiffar av ett paket som höll på att gå ut i datum där i kylen.
 

Sammantaget blev det en hyfsad söndagsmiddag.
 

Jörgen han fixade och förberedde ute inför flytten av ladan.
 
 
 
Imorgon är det höstlov för barnen och jag tänker åka iväg på en kaffe och surr med en nyfunnen vän.
 
Kram.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0