Vinterorkanen Ylva

Vi började den här morgonen med att åka till Byske för uppföljningsmöte på skolan. Det vi har kämpat för fungerar rätt så bra och det verkar ge bra resultat.
När vi åkte iväg i morse hade inte ovädret, ovädret som Norge kallar för vinterorkanen Ylva, inte kommit igång riktigt, det var snörök och det hade börjat blåsa, men vägarna var i rätt så bra skick.
 

Men under dagen har de blåst riktigt ordentligt stundvis och snöfallet har varit ymnigt, tur att jag har mat till småfåglarna.
 
 
Jag har varit ut och sopat av bron och skottat av ett par gånger under dagen.
 

Har varit ganska skönt att vara inne och pyssla på med att städa och skölja upp Emmas kläder från hennes garderob som var en "walk on closet" för tillfället.
Mitt köksfönser hade inte någon bra utsikt då det snöade igen..
 

Jörgen har varit duktig och skottat kullenområdet och rensat det traktorn inte kan ta, jag hjälpte till runt bron.
 

I morgon på förmiddagen kommer kranbilen och lyfter ladan till sin nya plats så snälla hjälp oss att hålla tummarna att den inte går sönder eller att några andra svårigheter uppstår.
 

Inser att det är snart sista gången vi behöver skotta åt det hållet. Så här fin blir man i det här busvädret.
 
 
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0