Operation dagsverke

I dag fick barnen till uppgift att städa sina rum. Renbädda, dammsuga och torka förnster. De har ledigt från skolan ifall de jobbar ihop en slant som i år ska skickas till barn i Namibia.
 
Två skitmornar med humörsvängningar och skjuts till skolan med sonen har passerat, idag blev det tredje skitmorgonen, kan inte påstå annat än att jag ser fram emot sommarlovet som faktiskt närmar sig med stormsteg.
Måndag passerade utan att jag gjorde många knop, tisdag var det samtal och jobb som gällde. Det är mycket som rör sig i mina ungdomars huvuden som behöver benas ur.
 
Vädret är ändå fantastiskt fint med sol och klarblå himmel, kallt visserligen då det bara är tolv, tretton grader i luften, men det gör inte så mycket tycker jag.
Musöron på björkarna och några nästäppta barn som behöver påminnas om att ta sin allergimedicin.
 
Närhelst du tvivlar på din förmåga ska du tänka på hur mycket du redan har tagit dig igenom.
 
 
 Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0