Julefrid

Nu är jag klar med allt inför julen och har inte känt mig stressad alls om vi pratar om hur min tid har räckt till.
Däremot har jag varit rätt så känslomässigt stressad av att jag inte riktigt har räckt till, att jag inte orkat ha tillräckligt med tålamod då vardagsrutinerna och orken hos alla mina barn tryter. Jag har känt mig otillräcklig då ångesten har slagit till hos ett barn, motivationen att kliva upp försvunnit hos ett annat och den tredje som blir sur över att jag bryr mig och försöker fostra.
Men även den stressen har lagt sig fast jag har fått kämpa med mig själv och med hur jag tänker inne i mitt huvud. Det är inte helt lätt att få tonåringar att må bra i dagens stressade IT samhälle.
 
Knäcken är kokad, har även gjort lite ischoklad, pepparkakshus och gravad lax, köttbullar och griljerat skinka under de senaste dagarna.
 
 
Ikväll ska vi ha uppesittarkväll med Lisa och därigenom dra bort barnen från sin internetbubbla och umgås över lite ost och kex framför bingolotto.
 

Fångade Pontus på bild strax efter han känt och klämt på sina julklappar och försökt gissa vad som är i dem..
 
Kram.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0