Mat tvätt vardag

Våran tvättmaskin gick sönder under påskhelgen och igår fick vi den äntligen lagad. Våran "bästa vän" från elektoluxservice kom hem hit och bytte ut trumman då det var ett lager som hade gått sönder.
 

Vi har våran tvättmaskin och torktumlare på varandra så medans tvättmaskinen lagades fick torktumlaren stå i hallen och sen då tvättmaskinen var lagad torkade jag de första tvättarna där i hallen tills Jörgen kom hem och monterade ihop tvättpelaren igen.
 
 
Det blir grisigt och skitigt att laga tvättmaskiner då alltid lite vatten droppar ur slangar och skitiga jobbarskor går runt och smetar ut, men så värt det och städa ska man ju göra ändå.
 

Har slarvat så fruktansvärt mycket på sistone med min kost och än en gång ramlat tillbaka till min "uppväxt mat". Mycket mjölmat, inte så mycket grönsaker och alldeles för mycket såser.
Men nu har jag försökt smyga in mer grönsaker i kosten igen och häromdagen blev det en ny korvgryta istället för korvstroganoff. Krossade tomater, lök, chorizokorv och lite vanlig falukorv som fick puttra ihop och som jag serverade med pasta och rivna morötter blandat med ett rivet äpple.
 

Igår tillagade jag kyckling på tre olika sätt och serverade familjen en sort som var en slags ugnspytt.
 
 
De övriga två kycklingdelarna kan användas i någon sallad eller gryta/wook.
 
     
 
....sen så är det här med att röra på sig också dags att fortsätta med! Suck jag blir så less på mig själv.
 
Igår var farmors lilla hjärta här och jag fick snusa lite.
 

Tillsammans med föräldrarna till farmors hjärta, har vi nu hittat den för oss perfekta planlösningen och vi är sjukt nöjda över den. Längtar tills vi får börja inreda...
 

Kram.
 

Kommentarer
Postat av: Zarah

Ska ni bygga om huset?😀

Svar: Nej, vi ska bygga ett nytt litet hus. En fjällstuga i Ammarnäs tillsammans med Mikael och Maria. :)
Annica

2017-04-28 @ 13:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0