Påfyllnad

Fortsätter att tjata om kärlekens fem språk. Har liksom snöat in mig på hur viktigt det är att förstå vad kärlek är och betyder för var och en. Vad just hen behöver för att fungera och känna sig älskad.
Det spelar ingen som helst roll för barnet som har gåvor som sitt första kärleksspråk att du ständigt väljer att endast med ord säga att du älskar hen.
Vi homosapiens behöver verkligen fylla vår kärlekstank dagligen för att må optimalt bra och då blir det här så viktigt.
 

Det gjorde ont i går då jag blev tillrättavisad/nekad och härskartekniker fick ta plats, men jag tröstar mig med att det inte var en medveten handling från utövarna och att de inte kan tänka på någon annans känslor utan bara har förmågan att utgå från sina egna!?
 
 
Idag är det Internationella fredsdagen så tänk varma tankar om varandra minst hela dagen!
 
                                         
Fred börjar med kärlek
Så passa på att ge andra lite kärlek på internationella fredsdagen.

Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0