Att vara snäll behöver inte betyda att man har en baktanke

Jag blev ledsen och sårad idag då jag blev nekad att göra en sak som jag erbjudit mig att göra. Det finns många bakomliggande orsaker till att jag blev så pass ledsen som jag blev, men en sak vet jag och det är att min avsikt var bara att hjälpa till och inte för att jag skulle framstå som duktig eller att någon annan skulle förminskas. Min avsikt var bara att göra fint nu och inte sen.
 
Min dotter gjorde också något fint häromdagen, en gest som var viktig för henne och hade jag nekat henne att få göra denna gest är jag övertygad om att hon hade blivit lika ledsen som jag blev idag.
Min dotter gav bort 250 kr från ett presentkort hon hade på H&M för att kompisen skulle ha råd att köpa en jacka.
Emma blev glad då kompisen blev glad och Emmas "måbrakonto" blev påfyllt. That´s it!
 
Bild lånad från google och H&M.
 
Har ringt runt och spårat Emmas egen jacka på förmiddagen och fick tag i en karl som lovade att kolla runt och återkomma. Återkom sen med goda besked och jag kunde hämtade upp jackan på tvåbussen från Byskeskolans hållplats.
Hann snacka en stund med Pontus som åkte hem med den bussen idag, själv gick jag in till Emma för vi hade ett utvecklingssamtal tillsammans med hennes mentor.
 
Jag åkte förbi pappa och "quickfixade" till lite hos honom då blommorna börjar vissna.
 

Tände ett ljus och satte ner en ljung i kruka, ska ta hem det sen då hans riktiga höstplantering kommer. Viktigt för mig att han har det fint.
 

Saknar dig enormt pappa! Fuck cancer!
 
Kram.
 
 

Kommentarer
Postat av: AnnKatrin Magnusson

Jag tror ibland att det verkligen finns glädjedödare. Tyvärr. Det är såna som trycker ner andra under ytan för att själva få luft tex."Du ska alltid vara så präktig" tex. Var stolt över vecka du är och vad du gör fina kusin! Kramis!

Svar: Tack, den värmde!
Annica

2016-09-20 @ 20:44:58
URL: http://heltrligttyckerjag.blogg.se/
Postat av: AnnKatrin Magnusson

*vecka =vem

2016-09-20 @ 20:45:47
URL: http://heltrligttyckerjag.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är bäst vännen!! Kramar i massor

Svar: Tack!
Annica

2016-09-21 @ 09:04:55
Postat av: Anonym

En del människor är tyvärr patetiska och mår "bra" av att trycka ner andra. Handlar nog om oförstånd. Du är bäst Annica, stå på dig.

2016-09-21 @ 23:24:37
Postat av: Kvisten

Sådana människor tar sådan energi och de är inte värda att få det av dig! Du är värdefull, kram ❤️

2016-09-25 @ 12:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0