Fokus på barnen

I går skjutsade jag Emma ner till stan för hon skulle se bio med kompis. Före bion sprang vi runt på alla skoaffärer för att köpa vinterskor till fröken, men vi hittade bara svindyra skor. Efter vi hämtat ut biobiljetterna åkte vi därför upp på Solbacken och där hittade vi bra skor till ett mycket vettig pris.
 

Jag åkte hem medans Emma var på bion och hittade alla grabbarna ute i snön.
 

Gick in med lillkille och stökade bort i köket samt förberedde middagen, efter det var det dags att åka och hämta hem Emma.
 

Efter middagsmaten skjutsade jag ner stora lånekillen som ville vara på 51:an, (ungdomsgård för gymnasieelever). Jörgen och Pontus hämtade hem honom vid midnatt och då sov jag djup.
 
Efter grötfrukost med smågrabbarna klädde vi på oss och gick ut i solskenet, lite snålblåst dock men grabbarna kämpade tappert på.
 
 
Efter dryga timmen ute gick vi in och lagade lunch och väckte sen resten av familjen.
 
Det är verkligen ojämnt med snö i Skellefteå kommun för tillfället då vissa ställen bombas med naturliga snökanoner. Ursviken har visst över metern i snömängd och inne i stan är det också betydligt mer än vi har i Drängsmark.
 
Till sist får ni en bild av några Domherrar som besöker fågelbordet just nu.
 
 
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0