Det ÄR jobbigt att erkänna sina egna svagheter

Att vara mamma är inte helt lätt det har jag egna erfarenheter av, jag ser det i mitt jobb, jag vet det från min uppväxt och jag ser det från min dotter och jag har givetvis egna upplevelser eftersom jag själv är mamma till fem underbara barn. Inte en perfekt och alltid närvarande mamma, definitivt INTE! Men jag har alltid försökt göra mitt bästa och varit lyhörd för mina barns behov.
 
Men någonstans så känner jag att är man en femtioplussare ska man väl ändå sluta skylla ifrån sig och erkänna sina egna svagheter som människa och mamma!?
 
Min mamma och jag har förut haft det jobbigt och jag har varit arg på henne, till och med fruktansvärt arg och ledsen. Känt mig sviken och osedd!
Idag respekterar jag min mamma och älskar henne för den hon är och har för "tusenmiljonersårsedan" insett att det ligger inte på mig att försöka förändra eller fostra henne till att vara den "perfekta" mamman jag hade velat ha.
 
Så fy skäms på dig som skickar SMS mitt i natten och försöker lägga skulden på någon annan för den du är!?
 
 
 
Kramas mera och släpp de onda tankarna för det vet jag att vi alla mår bäst utav.
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0