Äntligen lite trädgård

Lilleman lämnades på förskolan i morse klockan åtta, därefter hade jag ett möte på soc. inskrivet i agendan.
 
När mötet var klart hann jag prova ut och hitta ett par bågar på Smarteyes. Jörgen var smakråd.
 
Tänk att  mitt paket med progressiva solbrillor + progressiva glasögon blev 3000 kr billigare på Smarteyes än på Synoptik.
Jag gillar personalen och den hjälp man får på Synoptik, därför sved det lite i min trogna själ att svika dom, men 3000 kr är mycket pengar.
 
Jag hann inte avsluta affären med Synoptik och hämta ut mitt synrecept, innan det var dags att åka hem och hämta upp Lilleman på förskolan före elva.
Åkte därför tillbaka till stan på eftermiddagen efter Lillemans vila och fixade då klart med Synoptik och återvände till Smarteyes för inmätning och beställning.
 
Jag skickade en snabb bild till Emma som jag tänker våga visa för er här. Inte den bästa vinkeln eller bilden dock, men jag tuffade till mig och tog lite blå färg på bågen. Kommer kanske att bli less eller tycka den är för ljusblå, men nu är det den här bågen det blir i vart fall. Det är en svart båge med ljusblå insida.
 
 
 
Klockan fyra följde jag Emma till skolsyster. Hon har fått sin vaccination mot humant papillomvirus som kan ge livmoderhalscancer.
 
Dagens middag fixade Jörgen via pizzerian i Kåge, han kom hem med en familjepizza.
Nu har jag jätteågren för att jag tillfälligt bröt min lågkaloridiet och inte kunde motstå frestelsen.
 
Jätteroligt är det dock att jag äntligen kom mig ut till trädgården och har nu kommit igång med ogräsrens.
 
 
För mig är det en underbar känsla att få ligga på knä och gräva i jorden. Mina energidepåer fylls på.
 
 
Kram.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0