Hemma

Vi kom hem vid solnedgången i går kväll och då packade jag upp alla barnens väskor och min egen, startade en tvättmaskin och åt en knäckebrödsmacka.
 
 
 
Blev en övernattning i Stockholm efter Göteborgstrippen, hemma hos Johanna och Erik, var tänkt två, men ungdomarna ville hem, så vi åkte igår eftermiddag.
Johanna och Erik var på Rhodos, kändes tomt utan dom så att åka hem lockade faktiskt mig också.
 

Idag har jag avfrostat frysen, någon hade lämnat den uppe ett par dagar innan vi åkte, men hann inte ta det då. Islagret var tjockt och de var mycket behövligt, torkade ur kylen då jag liks höll på.
Nu ska jag strax bära in frysvarorna från den andra frysen, den vi har stående i förrådet.
 

Kände att jag behövde renbädda vår säng och fylla tvättkorgarna ännu mer, fast snart är de tomma igen och all tvätt ligger i garderoberna.
Har dragit fram soffan i rummet och jagat gamla dammråttor, dammsugit taket från spindelväv och sugit upp smulor under kuddarna. Johanna och Erik kommer upp i slutet av veckan och jag vill inte städa då de är här, därav lite punktinsatser idag. Tog det värsta på toan också.
 
Till middag grillade vi och jag gjorde ädelostsås och sallad. Jörgen fixade kött och potatis.
 

Efter maten städade jag upp ladan och bäddade sängarna där ute, nu kan Johannas familj sova gott där då de kommer.
 
Kram.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0