Livet

Jag fortsätter att vara på skolan med Emma och vi har pratat om att jag inte kan följa med jämt och att imorgon ska hon kanske gå helt själv....
Idag har jag varit med fram till lunch, sen fick jag gå hem och äta om jag lovade att vara tillbaka tolv. Jag var tillbaka och uppe i klassrummet i samband med att det ringde in, elevens val stod på schemat och jag fick också en uppgift... De jobbar med förberedelser inför ett kärlekscafé de ska anordna en torsdag till veckan. Jag fick klippa remsor, som sen skulle bli ringar och sen bilda en girlang....
Det här med kärlek och föräldraskap väcker många känslor...
 
Jag fick gå hem efter elevens val och då undrade jag om jag fick åka och handla medans Emma hade skola klart, eller om hon ville hänga med? Emma ville hänga med, så jag gick hem och vilade en dryga timme....
 
Då Emma kom hem och fikat klart så åkte vi till Jacks och fixade lite lösnaglar och sen till Kåge och handlade mat. Jag blir lika förvånad varje gång då notan hamnar på några hundralappar och inte dryga tusenlappen...stor skillnad på matkostnaderna nu då inte välling, blöjor och luncher ska inhandlas.. Konstig känsla att bara vara fyra, eller tre då Jörgen sover borta...
 
Pontus missade buss och jag hämtade i stan, massa attityd och hormoner....onödiga tankar och missförstånd....men att vara tonåring eller tonårsförälder är aldrig rosenrött!!
 
Har dock hunnit riva tapetremsor som terapi...
 
 
Hittade en bok i postlådan och blev påmind och glad.
För si så där 25 år sedan läste jag ofta en bok för Johanna som då var tre år ungefär, vi läse nog sönder den boken och jag tror inte den är kvar tyvärr!
Men jag hittade den boken på HC för en månad sen då lånebarn var sjukt och då googlade jag den författaren och den boken och hittade en begagnad köp och sälj sida....nu har jag boken i min ägo!!
 
     
 
Hur lycklig blir man inte då!?
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0