Skolstart

Milstolpe för Emma, första dagen i Byskeskolan. Supertaggad, supernervös, men en glad tjej som gick till bussen i morse. En glad tjej som kom hem igen på eftermiddagen med bussen också.
 
Själv känner jag mig inte riktigt i form och har oroliga tankar i huvudet. Det är många människor jag ska ta hänsyn till och se till att de mår bra, att allt blir bra.
Det har varit rätt turbulent med känslor sedan jag blev jourhemsmamma. Möten av nya individer och några hej då. Anpassa sig, möblera om i rutinerna, att inte veta hur man kan planera framåt. Det är snart dags igen att säga hej då. Sorgeprocessen har startat.
 
Ladda om batterierna ett tag och sen hjälpa en ny individ igen. Det tar på. Funderar på att resa bort några dagar, bara vara ensam, men vet inte om det är det jag vill!? Det är inte lätt med känslor.
 
Hade behövt en regnfri dag och chans till trädgårdspyssel, egentid med ogräset. Blev en tur med maken till soptippen med allt skräp istället.
 
  
 
Har tvättat upp babykläder som hade farit lite illa i förrådet med en tanke på att ge bort till bättre behövande. Blev påmind om att vi väntar smått i familjen och kanske något plagg vill ärvas!?
 

Kram.
 
 

Kommentarer
Postat av: z

Säg bara till så får du mysa med min lilla när du vill och känner att du vill ha tankarna på annat 💜

2016-08-23 @ 11:13:54
Postat av: Martina

Vi kan alltid åka till stugan? Där får du bara va!!

Svar: Låter frestande..
Annica

2016-08-23 @ 11:56:48
Postat av: Anonym

Kram på dig kämpen ❤️

2016-08-23 @ 22:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0