Min fredag

Skjutsade lånebarn till trevligheter innan jag själv anslöt mig till mina "arbetskamrater". Har ingen anställning och inga riktiga arbetskollegor....men dock en gruppträff med övriga jourhem. Nu är vi många jourhem helt plötsligt och idag fick vi träffa våra nya "kollegor".
Jag blev det fjärde jourhemmet och nu har vi sex jourhem helt plötsligt då två till har undertecknat kontrakt med kommunen.
Kanske ett går i pension strax då hon är 67 år hon som får arvodet...
Alla behövs verkligen och jag är ju blödig och bara tokälskar allas engagemang!!
 
Insåg idag att vi jourhem behöver behandlas lika och alla ska ha samma arvode och lika avtal, för alla gör ju samma jobb..avsaknad över tydliga riktlinjer om vad kostnadsersättningar och extra utlägg ska gå till är tydligt! Jag behöver "löneförhandla" om hur det ska vara inser jag och har fixat ett möte med min chef.
 
Emma startade upp sina ridlektioner idag och fredagsrutinerna är tillbaka...
 
 
 
Efter middagen skjutsade vi Emma till ny kompis i Furuögrund och njuter av att hon är glad och lycklig!
 
 
 
Varje dag alla i familjen är nöjd och glad, det gillar vi och jobbar hårt för!!
 
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0