Fokus på livet

Lite pyssel jag knåpat med emellanåt den senaste tiden är växtstödsbygge. Hallonen fick hjälp av gamla gardinstänger och ståltråd.
 
 
Vinbärsbuskarna har fått starten på sina stöd, Jörgen hjälpte mig att spika ner gardinstänger i mitten. Ska pyssla vidare med lite ståltråd senare, behöver fiffilura lite mer på detaljerna om hur..?
 
 

Kanske för tidigt? Men jag har diskat upp fröautomaterna och fyllt på med hampafrön, solrosfrön och talgbollar.
 
 
Kanske småfåglarna uppskattar det redan nu för det har ju varit lite kyligare nätter ett tag, med frost.
Det blommar dock fortfarande i min trädgård.
 
      
 
Lite gnissel mellan vi vuxna och tonåringens humörsvängningar så här inför skolstart, men med massvis med tålamod och försök till samtal har det lättat något.
Det finns så mycket ljus i livet, varför då fokusera på mörker...
 
 
Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0