Min arbetsdag

"Du är inte alltid fri att välja omständigheterna i ditt liv....
....men du kan alltid välja vad du gör av omständigheterna."
 
 
 
Ibland tappar man fokus, fokus på vad som egentligen är viktigt. Lite så har det varit för mig på sistone, i och för sig har det varit rätt mycket med mitt jobb, men det är ändå viktigt att försöka fokusera på glädjeämnena som alltid finns där.
Precis som jag brukar påminna mig själv om genom att tänka på vargarna...
 
"En gammal indian sa en dag till sitt barnbarn: Två gamla vargar krigar inom oss alla. Den ena är rädsla och hat den andra vargen är kärlek och fred.
Vilken vinner? frågade barnbarnet. Den gamle indianen svarade: Den vi matar!."
 
Jag har börjat hitta en plan och har olika idéer på hur jag snabbare ska kunna fokusera rätt. Vet att jag behöver mer struktur och tider att passa, för att fungera bäst.
Jag är mycket själv, trivs väl i och för sig med det också, men jag behöver tvinga mig mer ut och vara lite mer social.
 
 
Min tanke idag var att åka och besöka en öppen förskola, men backade då det blev VAB med både Pontus och Emma som klagade på ont i magen.
Vi ska åka en sväng till biblioteket i eftermiddag istället så vi kan skapa oss mysiga lässtunder framöver.
 
Kram.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0