Lingon

 
 
Vi gick ut ganska tidigt i morse, tog en promenad till postlådan för att hämta tidningen och som vanligt ville de små göra några rundor på Centrumhörnans bro.
 
 
Sen lagade vi till lite gropar på vår väg och jämnade till en liten bit till av jorden där etapp tre av häcken så småningom ska planteras.
Trots det myckna regnandet var jorden snustorr bara tre centimeter ner..
 
 
Efter lunch lämnade jag över ansvaret till Jörgen, tog min cykel och drog till skogen för att plocka lingon.
 
 
Hösten är min bästa årstid, älskar alla vackra färger och den klara luften.
 
 
Lite rädd var jag också då jag gick där i skogen, tänk om jag möter en älg eller en björn, huva!
Fåglar och insekter och en liten groda var allt som jag fick se i djurform dock..
 
 
 
Solen har visat sig idag och när jag kom hem satt jag ute och rensade alla mina lingon.
 
 
Nu ska jag ta och börja med middagen så dom som kommer hem hungriga från badhuset får sig lite mat i magen.
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0