Helgen

"Livet är ett val.
Det är ditt liv.
Välj medvetet,
välj vist, välj ärligt.
Välj lycka!"
 
Lyckan av att få bli mormor är en alldeles underbar och speciell känsla och jag har verkligen njutit av mina timmar hos Johanna och Erik.
 
I torsdags innan jag åkte ner hade jag ett fullspäckat schema där packning, städning, lunch, ett umgänge och middag ingick så då jag äntligen satt i planet på Falmarks flygplats kände jag lugnet i att vara bara jag och kunna njuta av nuet.
 
 
 
Erik hämtade mig på flygplatsen och Johanna var hemma med Alma och Elton. Elton sov men jag fick i vart fall mysa med Alma där på kvällen.
 
 
Jag klev upp strax före sju på fredagsmorgon för några hantverkare skulle dyka upp och strax efter kom pappa Erik och Elton ner. Elton blev jätteblyg för mig och kröp djupt in i pappas famn. Men efter en stund kom han igång och vi har kunnat leka och busa med varandra.
 
Vi var en sväng till Täbycentrum både på fredag och lördag för lite shopping och byte av Johannas telefon. Jag har hittat mig lite nya kläder och vi åt lunch på en restaurang som blivit min Täbyfavorit.
 
 
På lördag kom Eriks brors familj och åt middag med oss. Vi gjorde den goda fiskgrytan med torsk och tomater som har blivit så populär i vår familj. Mums!
 
 
Jag återkommer och berättar mer lite senare, nu dags att äta lunch.
 
Kram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0