Döden

 
Döden, hur pratar man med en fyraåring om döden? Dessutom en fyraåring som inte pratar så bra...
 
Jag har varit till pappa på kyrkogården och gjort lite höstfint för nu är det bara en tidsfråga innan Tagetesen fryser och blir ful.
Jag hade med mig mina lånebarn och jag berättade att vi skulle göra fint hos min pappa och förtydligade sen att min pappa är död och att min pappa inte syns för att han är just det.
Sen gick "skivan på repeat" om och om igen med frågor på lillens vis. Svårt att förstå inser jag.
 
Före.
 
 
Efter.
 
 
Det blev en stram och sparsam plantering för blomsteraffären hade stängt. ICA hade ganska bra med blommor, men jag valde dessa tre gröna som får symbolisera skogen och jakten, som i sin tur påminner så fint om pappa.
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0