När katten är borta...

Före lunch har jag gått runt och plockat ihop kringspridda saker, röjt undan och lagt allt på sin plats igen. Hämtat ved och eldat.
Jag har ju mina vanor och rutiner för att det ska fungera här hemma, men då jag är borta så mycket som jag varit under fredag och lördag genom att jag följde på ridning, var på möte, bio och agerade taxi och skjutsade barn till kompisar så har hemmet blivit omhändertaget av de som var hemma och det är inte på mitt sätt.
Känns lite som "då katten är borta, dansar råttorna på bordet".....
 
Sen har det ju varit kungligt dop idag, missade mycket då lillan precis skulle läggas då, men tur SVTplay finns.
 

När vi ätit mellis  påbörjade jag bak av bullar igen. Pontus fyller ju år och förrådet börjar sina + att hans klass ska sälja fikabröd på en marknad.
 
   
 

Lagade också en kasslergryta mitt i bullbaket, som jag dessutom fick beröm från lånebarn för att den smakade bra. Hon gillar egentligen inte kassler.
 

Nu ska jag sätta upp fötterna i högläge och bara njuta av att göra ingenting en stund.
 
"Progress is impossible without change and those who cannot change there minds cannot change anything."
 
Kram.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0