Barnarbete

Vi var ute en stund på förmiddagen innan vi gick in och stekte plättar.
Efter mitt på dagen vilan skjutsade Johanna Emma till en kompis i stan och lämnade igen våra biblioteksböcker, alla utom en som jag inte hittade förrän hon åkt iväg.
 
Lillan har blivit dunderförkyld och har velat bli buren och varit allmänt missnöjd hela dagen. Tålamodskrävande tycker jag och då Jörgen kom hem från jobbet drygt fyra, lämnade jag över ansvaret till honom. Själv gick jag ut och petade ner några jordgubbsplantor medans maten jag förberett blev klar i ugnen.
 

Efter maten gick vi ut allihopa. Jörgen satte de tre små i arbete med att stapla in ved, vilket dom tyckte var jätteroligt. Själv gjorde jag klart planteringen av jordgubbsplantor.
 
 
   
 
Sen klockan sju åkte jag ner till stan och hämtade Emma hos kompisen och lämnade in den återfunna boken på biblioteket.
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0