Weekend bokad

Inom kort rymmer jag bort från vardagen och mitt jobb, behöver andas och få ladda batterierna.  Rhodos i fyra dagar tillsammans med Lisa bokades därför i kväll, jag känner mig tacksam och längtansfull.
 
När man jobbar som jourhem har man rätt till två veckors sommarsemester utan barnplacering, min placering med två små barn försvårar den möjligheten...två veckor i ny miljö kostar mer för dem än det smakar för mig och jag har avstått min rätt.
Däremot så unnar jag mig fyra dagar ledigt och lämnar över ansvaret på Jörgen under den tiden.
 

Längtar...
 
Johanna och Elton reste hem idag, men kommer bilandes upp till Norrland igen i slutet av månaden och det känns bra.
Nu hoppas jag på bättre väder för alla semesterfirare och sommarlediga, så trist med mulet, kyla, regn och medföljande mygg.
Ska försöka hitta motivation att baka, rensa ogräs och städa upp huset nu innan jag åker på min lilla weekendresa, känns roligare då man har något att se framemot faktiskt.
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0