Kall

Jag har haft Emma hemma med mig idag och vi har soffhängt och hållit brasan igång. När jag hämtade ved lite senare på dagen var det så här vacker ute...
 
 
När Pontus kom hem från skolan berättade han att han varit med om något obehagligt och varit till skolsyster för att bli ompysslad.
Så här var det att han klämde sig på biljardbollarna på något sätt då han skulle fålla in dem i triangeln och då gick han till toan för att spola sitt finger i kallt vatten...
 

...och när han stod där och spolade kände han sig lite illamående och matt + lite yrsel så då tog han sig vinglande ut till de andra och föll ihop i cafeterian, han svimmade inte men nästan...
..så småningom fick han träffa skolsyster som hjälpte honom i högläge med benen och stoppade i honom dextrosol och förklarade för Pontus att det blev något slags adrenalinpåslag i kroppen efteråt som en reaktion på att han klämde sig...
 
Pontus hade tyckt det var lite obehagligt givetvis och även lite pinsamt att vingla så bland kompisarna. -"Mamma är det så det känns då man blir full?"  - "Ja det är det nog sa jag!"
 
Nåja det gick över och han har mått bra sen och kunde fullfölja sin skoldag.
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0