del 3 mitt år

Augusti:
 
Johanna, Erik och Elton bilade upp och var med oss, vi badade, åt surströmming och umgicks. Jörgen vakade på lassarettet och tillslut så somnade svärfar in.
 
 
Vi bilade ner till Järvsö på minisemester tillsammans med Johannas familj.
 
 
Sen när Jörgen började om att jobba på sitt nya jobb och barnen börjat om skolan, staplade jag in all ved på ett par dagar.
 
September:
 
Jag höll mig sysselsatt med än det ena och än det andra, Johanna och Elton kom upp till mormor en vecka själva, vi var på farfars begravning, jag plockade lingon, vi fick vår inglasning, städade upp i tvättstugan...
 
 
Oktober:
 
Promenader med Kicki, tjejkväll, Stockholmsresa under höstlovet med familjen, röntgen av Pontus lungor, målade bord och stolar till Lisa, fyllde år och det snöade för första gången....
 
 
November och december:
 
Skrev avtal med kommunen och började jobba som jourhem, flyttade om och iordningställde ett jourrum, fixade gästrum i ladan, lagade mat inför julen, hjälpte Lisa att flytta, firade bröllopsdag, hjälpte Pontus med galet mycket skolarbete, kokade knäck, gjorde pepparkakshus, tapetserade och från den sjuttonde december hade vi huset fullt och familjemys resten av året.
 
 
Det var min sammanfattning av 2014.
 
Kramisar.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0