Rolig dag på jobbet;)

Känns som om jag varit på vift hela dagen, men det är inte riktigt sant. Pontus skulle iväg på ett litet äventyr med sina kompisar och jag fick äran att skjutsa honom till Busstationen i Byske direkt efter lunch.
 
 
 
Han skulle kliva på bussen i Byske själv, betala med kort och sen klev hans kompisar på i Åbyn. Det märktes på honom att det var spännande och att han nog var lite nervös också. Men det gick bra.
 
 
Emma åkte också med i bilen för när Pontus hade kommit sig iväg med bussen skjutsade jag ner henne till kompis i stan.
Själv hade jag stämt träff med en tjej som har anknytning till de här små för att hämta upp och prova några finkläder till kommande dop och kläderna passade mycket bra så då slapp jag fixa nya.
 
Däremot så hade lillkillen behov av underkläder, pyjamas och byxor så det har vi köpt idag. Jätteduktiga barn som tyckte det var kul att vara i provhytten och busa eller prova massa byxor. Vi spenderade precis hela barnbidraget och vi var mycket nöjda över inköpen.
 
 
 
När vi var klar på stan så promenerade vi tillbaka till Brinken, betalade vår P-biljett, åkte hiss ner till bilen...då kom lillkille på att han var kissnödig, så upp i hissen igen, promenad genom Brinken, hiss upp till socialkontorets toalett och vi hann fram till toan utan något misslyckande i byxorna. Duktig kille!
 
Vi stannade i Kåge för att handla lite matvaror och jag hade ingen bricka eller slant till vagnen och iddes inte fråga efter en heller så vi tog en sådan där drag kundkorg. Gissa hur kul det är att handla och samtidigt hålla koll på två gående småbarn som ska peta/röra på allt och samtidigt slåss om att dra korgen!? Phu...men det gick jättebra faktisk utan att jag förlorade mitt goda humör.
 
Efter middagsmaten har vi varit ute och lekt, rensat lite mer ogräs i häcken, hoppat studsmatta och hälsat på grannens goa kanin och skällande hundar.
 
 
På tillbakavägen hem såg vi dessa fina blommor...
 
     
 
Och just nu i skrivande stund får jag se grannens katt komma dragandes med en kråka som tidigare idag strosade runt ganska tamt här på gården, måste nog varit något fel med den. Tyvärr hade jag inte rätt inställd kamera men man ser ändå det tunga bytet.
 
     
 
En ganska bra dag på jobbet faktiskt;)
 
Kram.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0