Ibland behöver man gnälla!?

Vi har varit på kalas idag, långt efter de egentliga födelsedagarna, men mina fina brorsbarn har firats. Mina tre lånebarn följde med och gillade att leka och busa med de andra småbarnen som finns i familjen.
Jag stressade för att hinna med lunch, tvätt, dusch för mig, strykning av kläder och sovtider och ogillade osäkerhet som gick till klarhet...maken är sjuk och kunde inte följa med och min planering fick planeras om för att jag skulle fixa all själv...
 
(Jag gillar barn, jag gillar att ta hand om min familj, jag gillar att vara behövd, kanske därför jag tog mig an detta "jobb"!?...men jag gillar också att planera, få lite "egoisttid" och att ha rimliga arbetsvillkor!?
Jag ger allt för mina barn och försöker göra detsamma för mina lånebarn och oftast gör jag ingen skillnad på mina barn och dina...
 
Men jag ser ju fram emot helgen då vi är två om ansvaret och någon mer än jag fixar mat/tvätt/barnpassning/planering....idag fick jag psykbryt och blev ledsen över att planeringen föll...
 
Normalt har vi som bor här i Sverige en 40 timmars arbetsvecka och vi kan planera och fördela våran tid med jobb, semester, fritidsaktiviteter och "egoisttid"?
Hur som så föll detta i dag och jag behövde planera om, ta hänsyn till sjuklingar i familjen och offra mig själv för att det ska fungera...
Min arbetsvecka har varit ganska uppstyrd och jag har varit behövd dygnet runt, fast i verkligheten är det mellan ca 7.30 och 19.30 varje dag, vecka in och vecka ut!
Mina arbetsdagar varar ju oftast från morgon till kväll och eventuellt också då jag sover...
 
Jag har ju valt att ha det så här för tillfället, men vi är ju två om det dock och sjukdom rår man inte över!! Men idag blev jag ledsen då planeringen föll!
(Lilldjävulen inom mig kommer fram och jag tänker närskanågonoffranågotförattjagskamåbra?? )
 
Hur som så bjöd jag in mor och Ulf på middag. Bestämde mig på kalaset att det får bli Tacomiddag idag och vi handlade det vi behövde på ICA i Byske.
 
Så när vi kom hem ifrån kalaset och inköpen på ICA ställde jag mig och finhackade ett ex antal livsmedel och dukade och tömde diskmaskinen och ordnade och donade så vi kunde sitta ner vid 17.15 ungefär...
 
 
Vi lämnar ämnet att jag klagar på livets svajningar...
 
Älskade ungen nummer ett ska strax föda och vi runt henne har fått äran att gissa när? Min gissning är 11 /12 dagar för tidigt och på min fars födelsedag 25 september, fast 25 augusti för Johanna då.
Vilken födelsedag det än blir så ser jag fram emot att få åka ner och gosa med dessa två godingar..
 

Kramisar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0