Hotell ladan

Hipp, hipp, HURRA! GRATTIS Ulf på din 75-årsdag!
 
 
Ulf har avtackat sig all uppvaktning i NV och ville inte vara hemma i helgen och jag gjorde precis som då mamma fyllde 70, jag erbjöd dom att komma och sova i ladan.
Vi har haft en jättemysig helg med massor av god mat. Lördag åt vi ju Ulfs medtagna smörgåstårta som räckte till lunch på söndag och faktiskt till frukost idag med.
 
I går var vi och åt på Nordanågården och de hade dukat upp en alldeles underbar Norrlandsbuffé.
Vi var lite tidiga och barnen ville gå ner och titta på älven..
 
 
Man kunde välja en stig att gå tillbaka på, eller en brant älvsslänt att klättra upp för..
 

 
Maten bestod av två förrätts bord, ett med fisk och ett med kallskuret.
 
 
Vid de varma bordet kunde man hitta rotsaksgratäng, älgstek med tranbärssås, köttbullar, lax och massa annat gott.
 
 
Hyfsade priser var det också. Gratis för lillan, 80 kronor för lillen och 120 för Emma. Fullt pris för resten, vilket var 275 kronor per person.
 
 
Vi bestämde oss för att dricka kaffet ute och vi fick be om en bricka för att bära med oss allt gott;) Det fanns mousse, miniblåbärspaj, fruktsallad, godis och såser.
 
 
De små njöt av att få äta "gogo" (godis) i massor medans jag nöjde mig med en mousse.
 
I dag har jag lyckats med att flytta om några växter i ovala rabatten och det blev mer höjd/färgmässigt rätt än det var tidigare.. svårt att fånga på bild dock.
 
 
När jag var klar startade jag spridaren så växterna snabbare kan växa fast på sitt nya ställe.
 
 
Kram.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0