Agendan snart fulltecknad..

Jag har varit på gruppmöte med mina jourfamiljskompisar, kan kallas för utbildning eller avlastningssamtal också. En gång i månaden träffas vi hos Viviann i grupp och en gång i månaden träffar vi Viviann enskilt.
Känns bra och skönt att få lasta av sig lite hemligheter och utbyta lite erfarenheter jourhem emellan då vi har tystnadsplikt.
Behövde barnvakt som vanligt, för att kunna vara med och är så tacksam över att farmor och faster ställer upp så ofta de bara kan. <3
 
Till veckan är det skolstart och en skjutsning och ett tandläkarbesök inbokat för två av mina lånebarn, nästa vecka är det två till olika måsten inbokade + mitt enskilda samtal med Viviann. Agendan börjar vara full med anteckningar för att få vardagen att gå ihop. Både gillar och ogillar det;)
Det jag ogillar mest är att planera in barnvakt och måltider då jag inte själv är hemma...
 
 
Från det ena till det andra så ogillar jag skarpt främlingsfientlighet och smygrasism på Facebook. Ogillar att de som inte säger sig vara rasister ändå vill gruppera oss i olika grupper och måste lägga ut saker med "vi och dom" ...vi är alla Homosapiens!! Vi lyckligt lottade som är födda i ett land där de flesta ändå gillar mänskliga rättigheter och där vi lever i fred med ett fungerande rättssystem borde inte vara så egoistiska och korkade i ämnet "invandring/flyktingar/asylsökande"!!
 
Att man bara orkar hävda sig och diskutera i ämnet ens då man inte är insatt....jag är inte heller insatt i några detaljer och orkar oftast inte engagera mig på detaljnivå. Jag tycker vi ska vara medmänskliga och sluta blåsa upp ämnen i ämnet "invandring/flyktingar/asylsökande" som bara är en bråkdel i helheten.
Alla system har svagheter! Skolans system, sjukvårdens system, försvarets system, rättsväsendets system.....
 
Det senaste som blossat upp är ju det här med att en boende i ett asylboende begick de hemska morden i ett IKEA varuhus.... och då passar man på att dra alla över en kam...Hemskt enligt mig!!
 
Ni som orkar vara arga och engagerande på Facebook skulle jag vilja ge rådet att släppa det ni inte kan påverka och ägna er åt att andas in och njuta av den sista sommarluften, krama och umgås med era nära och kära istället. Fokusera på det som är bra och roligt med livet, njut av det ni har och inte det ni inte har och kan påverka....eller nå´t ditåt...kärlek till er alla.
 
Kram.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: AnnKatrin Magnusson

Håller med dig kusin vitamin!! Kram!!

2015-08-15 @ 10:40:58
URL: http://heltrligttyckerjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0