Feltolkningar

Har en Facebook vän som la ut några sanna ord på sin status häromdan och jag kan inte annat än att hålla med. "ältandets-och misstänksamhetens sjuka är en förskräcklig och sorgesam sjuka.."
 
Kan inte annat än att hålla med om de orden. Vi människor vill ju inte ha fel och vi vill ju alltid framstå som bra och goda människor.
Vi hör gärna det vi vill höra och vänder och vrider gärna orden så att vi själva ska framstå som den kloke och att den andre ska ha fel...!?
Känner att det blir så ofta så att vi missförstår varandra.
 
Det är alltid lättare att lyfta en fundering med den det inte rör och diskutera det bakom ryggen på den det gäller...
 
Annars då!? Jag har målat idag och ikväll så blev det en skön och välbehövlig promenad med min gåvän. Men det höll på att bli ganska så mörkt i skogen innan vi kom hem och jag är rädd för mörkret och björnarna...
 
 
 
Kram.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jörgen

Gillas

2014-09-30 @ 12:33:08
Postat av: m.l

gör något åt saken bägge två:)

2014-09-30 @ 20:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0