Varit och pratat med far

Ibland blir behovet att få prata med min far så starkt och saknaden gör mig så ledsen, men då hjälper det att kunna åka till graven och pyssla om den lite.
Det är långt ifrån samma sak som att ha kvar pappa i livet, men det ger mig ändå lite tröst att "prata" med honom i mitt huvud där på kyrkogården.
 
Jag var ju dit tidigare i vår och satte dit lite penseer i den hjärtformade krukan jag sparat från föregående år men nu tyckte jag det var dags att plantera något direkt ner i den lilla blombänken.
Jag tycker att Dahlia påminner så mycket om pappa för han lyckades i så många år sköta om de plantor som mamma lämnade kvar vid deras skiljsmässa. År ut och år in grävde han upp knölarna på hösten och på våren drog han de ut och in från garaget tills de var dags att planteras ner i bänken igen.
Så nu har jag grävt ner en röd boll Dahlia och några kantlobelior + minipenseerna.
 
 
Pontus har klassavslutning med sin klass idag och det innebär lek och bus hela dagen på BodaBorg sen övernattning vid Ångsågen i militärtält. Jag har varit med några timmar ikväll när de åt middag, stojade och lekte vattenkrig. Jörgen ska sova där i natt tillsammans med en annan pappa.
 
Övrig tid idag har jag fortsatt med ogräsrens och uppluckring av jorden i mina rabatter. Nu är tre klara och 4 projekt kvar! Trädgårdslandet, östra sidan av altan, kullen och häcken runt tomten.
 
 
Tyvärr så har några växter nog torkat bort eller inte riktigt klarat vintern här under träden. Det är min dyra röda Fänrikshjärta och en marktäckare jag fick av en arbetskamrat för något år sedan som såg ut så här:
 
 
Klicka för att stänga bilden
 
Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0