söndag

Vart ska jag börja? Farfar eller målning eller värmen eller lössen? Det här livet kan lätt kännas motigt och tungt och tårar kan trilla, samtidigt som livshjulet snurrar och man njuter och glädjs!?
 
Igår så målade jag och Jörgen satte upp det nya taket, allt i den mördande hettan av 31 grader plus. Men tårar trillade och känslor ligger utanpå på grund av hettan och att svärfar ligger på lassarettet...men måsten och livet rullar på...vad ska man prioritera hur ska man tänka!?
För det går inte att räcka till, till alla!
 
Sen har jag alltid varit argbiggan angående könsrollerna i hemmet och vem som ska göra vad och när vi båda jobbar intensivt med målning och snickeriarbeten så kan man ju fundera vem som har mest rätt att få fortsätta ostört utan att måsta stanna upp för matlagning och få gå ut först och slippa röja upp efter middagen eller lunchen. Vem ska ha ansvaret för dammtrasan och dammsugaren? Vems insatser vart är viktigast?
 
Samtidigt som vi båda har dåligt samvete för att vi inte semestrar med barnen i den här hettan och far och badar, eller besöker svärfar, eller vad man borde göra som inte hinns med!?
 
Igår kväll pausade vi i vart fall och grillade med grannarna, med knytis som tema, och tanken att ansluta till ångsågensdag på norra byn senare, men vi chillade ute med värmeljus och vin till halv två på morgonen istället.
Mikael och Maria sms:ade vi med och insåg ju att de hade forcerat Europa lite fortare än de först tänkt och skulle anlända hem vid tio idag.
 
 
I morse vaknade jag vid sex av värmen och tog täcket med mig och la mig på rumssoffan. Vid drygt sju hörde jag Cia voffa och tassa ut till hallen och sen tystna och jag tänkte att hon la sig på hallmattan, men icket det var ju husse och matte som kom och tog med henne på en promenad upptäckte jag lite senare då jag vaknade till strax efter åtta..
 
Jag gjorde iordning frukost och sen tittade vi på kort från deras resa innan de tog Cia med sig och åkte hem för någon timmes sömn. Mikael hade varit vaken i drygt ett dygn.
 
Jörgen åkte iväg till lassarettet till en far som har blivit sämre och nu är det morfinpump som gäller och förmodligen blir det inte någon hemgång för honom den närmaste tiden.
 
Jag började den här dagen med att renbädda vår säng men insåg att jag hellre ville måla och nu är allt grönt på altanen klart! Det vita är målat ett varv på husväggen och ska slutföras i morgon efter takåsar och altanstolpar.
 
Klockan två i natt hittade vi en levande lus i Pontus hår och kände att vi inte ville tvätta något hår då. Idag har jag pratat med sjukvårdsupplysningen om hur fortsatt lushantering ska gå till.
Det finns ju receptbelagda läkemedel.
 
Åskan har ju också mullrat på idaq och retat oss med kvav luft och extrem hetta. Sen trodde vi att åskan var över då solen och hettan tittade fram igen efter åskmolnen. Men ovädret började om och åskan mullrade mer intensivt och tillslut så vräkte äntligen regnet ner och skuggtemperaturen blev så låg som 18 grader.
 
 
Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0