Högsommarvärme

Det har varit extremt varmt idag och jag valde att svettas inomhus denna dag med den försakade veckostädningen. Jag har tagit extremt mycket ledigt från alla måsten de sista dagarna och inget av det som måste göras har blivit gjort.
Men ingen kan anklaga mig för att ha varit lat och oföruttagsam... jag har jobbat på med andra måsten.
 
Jörgen har sett till att barnen har plockat jordgubbar i landet och delegerat vidare till mig att ta reda på bären. Jag har städat och tvättat och vikt tvätten.
Jag har diskat och stökat och hjälpt till med mestadels innomhus sysslorna.
 
Ikväll åkte Jörgen ut till Skatan och doppade barn och hund, medans jag dammtorkade klart och började måla altanstolpar med oljefärg, vilket tydligen var lite för tidigt och ett missförstånd mellan vad som sagts uppdagades...
 
Hur som så känner vi alla av det gråmulna tunga molnet som hänger över oss, det där livet om vi ska klara det lite till eller inte...svärfar mår inte så bra och vi hoppas ju givetvis att han blir piggare igen, men det är alltid jobbigt då man tvivlar på att det ska gå vägen ett tag till.
 
Jag påminns hela tiden av min pappas sista år och hur vi syskon kämpade i vårt hopp och i vår förtvivlan.
 
Vi klämde också in en mycket sen middag, en familjepizza.
 
 
Och här ser ni en nybadad Cia, nyduschad rättare sagt.....för jag vill inte ha in en sandig havsluktande hund i mitt nystädade hem.
 
 
Kramis.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0