Trettondagsafton

Trettondagsafton är här, de senaste åren har det inneburit att gå på trettondagsfesten, men inte i år. Ingen av oss kände för det och dessutom ska jag jobba i morgon på trettondagen.
 
Slöade mest på morgonen och kikade igenom lite kort och la in några på Facebook. Ett bra sätt att ha kvar lite kort om hårddisken pajar.
Jag kopierade också några och gjorde om dem till svartvita bilder, för de blir så fina att ha i mina ramar i vardagsrummet.
 
 
 
Till lunch blev det hemmagjord Carbonara.
Sen kände jag att det var dags att fortsätta jobba på övervåningen. Här före jul gjorde vi ju om Pontus rum och påbörjade målningen av alla furudörrar.
Vi köpte mer färg i går och tanken var att bara spackla över lite hål innan den gamla tapeten i hallen bara skulle rollas.
Nu blev det inte riktigt så, för tapeten lossnade på ett ställe och gick att riva lös så bra att vi fortsatte av bara farten. Man ska "havane längre än görane" som Jörgen brukar säga.
 
Medan jag spacklade och lagade till middagen, så gjorde Jörgen klart i Pontus rum. En spegel skulle hängas upp, rullgardiner sättas på plats och en tavla spikas upp.
Sen fick Emma lite hjälp också. Spegelväggen flyttades och några tavlor fick byta plats.
 
   
 
Jag fick äran att putsa lite speglar sen. För mig en slöardag, fast en bra slöardag.
 
Kram.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0