Energitjuv

Allt som har med mitt jobb att göra snurrar runt i mina tankar och stjäl så otroligt mycket energi utav mig. Jag vet att jag måste fokusera på det som ger mig positiv energi och inte låta den negativa energin ta över.
 
Men hur lätt är det? Hela tiden stöter jag på saker som får mig att må dåligt. Gör mig påmind om att jag nu har sämre arbetstider-lön-arbetsuppgifter och värde.
Funderar mycket på hur en del människor ser ut att klara av livets svackor med ett leende på läpparna och liksom inte verkar bli så berörda.
För jag tror inte på att jag skulle vara mer drabbad av svårigheter än någon annan.
 
Jag vet att jag måste bort från ICA-torget innan jag bryter ihop fullständigt, men fastnar i hur jag ska bära mig åt!?
 
Sjukskriva mig?
Säga upp mig?
Låta mig bli uppsagd?
 
Vilket som känns fel för mig...
 
Det gör så ont i min själ att jag hamnat i den här situationen efter 25 år på samma arbetsplats.
 
Kram.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0